Succesul și popularitatea unui magazin alimentar depind de mulți factori.
Principalele componente ale unei afaceri de succes în vânzarea cu amănuntul de alimente sunt:
– numărul de clienți;
– prețurile atractive;
– sortimentele de mărfuri alimentare;
– personalul bine pregătit;
– echipamentele de afișaj și vânzare cu amănuntul.
Echipamentul comercial se determină pe baza stilului magazinului, contribuie la acea atmosferă emoțională care particularizează un magazin de cartier sau un supermarket de concurenții lor direcți. La TC Romania Crown Cool, vei găsi o gamă largă de dotări care să vă diferențieze de aceștia.
Echipamentul de vânzare, din punct de vedere practic, este responsabil pentru prezentarea corectă a produselor, siguranța pentru consum a acestora, accelerează vânzarea prioritară a anumitor produse în cadrul unor campanii, determină comoditatea de luare directă prin autoservire a produselor de către consumatori.
Un loc în care un cumpărător poate găsi cu ușurință un produs de interes va trezi încrederea lui și dorința de a reveni aici din nouși astfel apare fenomenul fidelizării. Personalul raionului va aprecia, de asemenea, toate avantajele dotărilor moderne, iar tehnologiile de economisire a energiei vor ajuta la menținerea unui buget în limite rezonabile pentru întreținerea acestuia.
Tipuri de echipamente comerciale
Dotarea unui magazin alimentar cu echipamente comerciale este una dintre principalele sarcini pe care trebuie să o ai în vedere, dacă ești antreprenor, încă din faza de proiectare, de amenajare a spațiului respectiv.
Echipamentele de comercializare de ultimă generație pentru diversele mărfuri alimentare pot fi, de asemenea, necesare pentru amenajarea modernă a unui magazin care funcționează deja, pentru a înlocui elemente învechite sau, de ce nu, pentru a efectua rebranding complet.
Vânzările de produse alimentare necesită echipamente speciale, mai ales când vorbim de mărfuri perisabile.
Echipamentele comerciale sunt împărțite în următoarele categorii:
După locul de utilizare;
– necesare locului de pregătire și sortare a mărfurilor ce se vor duce apoi în locurile de vânzare către clienți.
După scop:
– pentru afișaj produse (vitrine, rafturi de prezentare etc.);
– pentru pregătirea mărfurilor de vânzare (mese, ambalatoare, echipamente pentru codare de bare, cărucioare);
– echipamente pentru personal și clienți (coșuri, cărucioare, banchete, dotări vestiare, dozator de soluții dezinfectante).
După metoda de instalare:
– încorporate (conectate la elementele din zonă);
– cu plasare lângă perete;
– tip insulă (amplasate în incintă, mai departe de perete).
După modul de construcție:
– dintr-o singură bucată
– ca parte a unui complex de echipamente.
Anumite echipamente comerciale sunt destinate direct amplasării în incintă pentru a fi utilizate ca elemente principale ale spațiilor magazinului destinate clientelei. Această categorie de dotări include: vitrine, rafturi, dulapuri obișnuite, dulapuri frigorifice și congelatoare, lăzi frigorifice, coșuri metalice etc.
Există anumite echipamente ce pot fi utilizate atât în incinta destinată clienților, cât și în anexe și depozite. Obiectivul principal al unui astfel de echipament este depozitarea mărfurilor la locul de vânzare sau în spațiul de depozitare al magazinului, în conformitate cu cerințele de stocare pentru categoria de produse corespunzătoare. Aceasta poate fi de forma unor rafturi, frigidere și congelatoare, lăzi frigorifice etc.
Principalele grupuri de echipamente comerciale care au acum cea mai mare cerere sunt:
Dotările pe bază de rafturi
Sunt elemente versatile perfecte pentru așezarea pe ele a numeroaselor feluri de mărfuri. Rafturile de vânzare sunt echipate cu o varietate de accesorii, au diverse dimensiuni.
În funcție de formă, rafturile pot fi: drepte, circulare, cu o singură față, cu două fețe, ondulate etc. Rafturile moderne pot fi realizate și cu iluminare din spate cu LED, cu spațiu pentru reclame și alte opțiuni utile.
Vitrinele comerciale
Sunt utilizate atât la interior cât și la exterior. Vitrinele pot fi realizate din mai multe combinații de materiale: metal și sticlă, complet realizate din sticlă, metal.
Există vitrine verticale, orizontale, vitrine de colț, deschise, vitrine doar pe jumătate deschise, vitrine tip insulă și vitrine de așezat pe lângă perete etc.
O selecție corectă a dotărilor necesare unui magazin alimentar se face de obicei cu ajutorul unui consultant, ținând cont de toate caracteristicile necesare.
Cu lista completă puteți lua contact cu specialiștii de la TC Romania Crown Cool pentru a le procura! Găsiți aici de toate!