Noii rulmenți cu bile anti-fluaj de le Koyo

Koyo Bearings, o divizie a corporației JTEKT, introduce pe piață o nouă generație de rulmenți cu bile, care sunt rezistenți la fluaj, cu scopul de a reduce uzura carcasei și de a crește durata de viață a componentelor. Designul se potrivește bine pentru noua generație de vehicule, în special în transmisiile vehiculelor hibride (HV / PHV) și a vehiculelor electrice (EV / FCV), precum și pentru transmisiile cu variație continuă (CVT) în mașinile cu sistem cu propulsie convențională.

Ce este mai exact fluajul rulenților?

Fluajul rulmentului este acțiunea prin care inelul interior sau exterior se rotește în raport cu carcasa sau axa în timpul funcționării. Se formează un punct de ciupire, iar pe măsură ce bilele trec peste el, la fiecare rotație, se mișcă. Acest fenomen grăbește uzura, provoacă decolorare și zgârieturi. Iar asta nu e tot, dacă un rulment se înclină pe axa centrală, acesta poate duce la probleme precum zgomotul excesiv, cuplarea slabă a angrenajului sau chiar defectarea dezastruoasă a unui întreg sistem.

Există două tipuri de fluaj: de tensiune și de corotație. În primul caz, o sarcină radială mare unidirecțională provoacă o tensiune circumferențială la inelul exterior, rezultând o mică zonă de deformare lentă. În cel de-al doilea caz, care poate apărea la sarcinile ușoare, cuplul de rotație determină mișcarea inelului exterior datorită frecării insuficiente între acesta și carcasă. Acest lucru poate fi, de asemenea, foarte distructiv, iar viteza de fluaj poate fi mult mai mare.

Cum se poate preveni fluajul rulmentului?

În trecut s-au folosit diferite măsuri, cum ar fi utilizarea unui inel exterior mai gros sau a unei pelicule de lubrifiere mai solide, însă, în acest caz, există diferențe de dimensiuni, de greutate, dar și implicații de cost. Modificarea dimensiunilor carcasei pentru o ajustare mai strânsă mai degrabă va cauza mai multe probleme decât va rezolva, deoarece aceasta preîncarcă excesiv interiorul lagărului, ceea ce cauzează căldură, frecare și uzură. De asemenea, această soluție nu funcționează nici în cazul în care este utilizată o carcasă din aluminiu, datorită proprietăților termice ale acestui material. Așa se face că, în 2016,cei de la Koyo au decis să abordeze problema dintr-un nou unghi, creând noul rulment cu bile anti-fluaj.

Noul rulment Koyo se prezintă cu un design ce implică existența unui canal circumferențial în centrul diametrului exterior al inelului exterior, pentru a combate fluajul de tensiune. Pentru a a fi siguri de conturul perfect, compania a efectuat o analiză extinsă cu ajutorul ingineriei computerizate, folosind un model de simulare bazat pe dispozitivul de testare real, care a fost utilizat pentru a verifica rezultatele. Acestea au fost confirmate printr-o analiză video.

În urma cercetărilor, s-a demonstrat că acest design oferă echivalentul unei creșteri de 35% a grosimii rulmentului, ceea ce ar putea fi egală cu o reducere cu 50% a uzurii carcasei.

În afară de această canelură, inginerii de la JTEKT au dezvoltat recent un nou strat protector special pentru a fi utilizat în jurul inelului exterior, care este capabil să reducă uzura carcasei cauzată de fluajul de corotație.

Din această combinație inteligentă rezultă că acest rulment Koyo poate funcționa ca un echivalent cu un inel exterior mai gros, dar fără a fi nevoit să suporte o dimensiune și o greutate mai mari. Această soluție este deosebit de importantă, în special pentru industria auto, însă câștigă tot mai mult teren în diverse alte industrii, cum ar fi fabricarea mașinilor-unelte, unde uzura legată de fluaj poate crea probleme. De asemenea, cei de la Koyo a observat cerințe din ce în ce mai specifice și în alte industrii, cum ar fi echipamentele agricole și de construcții. Prin economisirea materialului, acest design reduce, de asemenea, și costurile.

Aceste îmbunătățiri le conferă rulmenților o durabilitate mai mare, oferind produselor pe care sunt instalate o durată de viață mai lungă, aceasta fiind exact ceea ce caută producătorii de echipamente originale atunci când comandă componente de la furnizori. Pentru mai multe detalii tehnice despre rulmenții Koyo sau rulmenții Koyo cu bilă anti-fluaj, nu ezitați să ne contactați. Specialiștii de la Leco vă stau oricând la dispoziție.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *