Adevărat sau fals? Trebuie echilibrate de fiecare dată anvelopele de vară sau de iarnă atunci când sunt montate?

Înainte de începerea anotimpului cald, dar şi înainte de începerea anotimpului rece, cozile la vulcanizări sunt foarte mari, pentru că şoferii care ţin la siguranţa lor şi vor să monteze setul de anvelope vara sau de iarnă pe maşina se prezintă în aceste locaţii specializate.

Cei mai mulţi specialişti în domeniu recomandă echilibrarea roţilor maşinii înainte de a fi montate, pentru că această acţiune prezintă numeroase avantaje. Ceea ce înseamnă că vizitele la vulcanizare pentru schimbarea anvelopelor trebuie să se încheie cu operaţiunea de echilibrare a roţilor.

De ce este necesară echilibrarea anvelopelor de vară şi când este nevoie ca şoferii să opteze pentru aceste servicii?

Echilibrarea anvelopelor de vară este necesară atunci când:

·                 apare uzura inegală şi rapidă a benzii de rulare;

·                 este sesizabilă creşterea consumului de combustibil;

·                 apar vibraţii care pot fi uşor resimţite la volan la viteze mari sau în podea;

·                 anvelopele sunt schimbate înainte de anotimpul corespunzător.

Echilibrarea anvelopelor, aşadar, trebuie făcută la fiecare schimb nou de anvelope, atât atunci când se schimbă anvelopele de vară cu cele de iarnă, cât şi când se schimbă anvelopele de iarnă cu cele de vară. Gropile pot dezechilibra rotile şi starea drumurilor din România grăbesc vizitele şoferilor la vulcanizări.

Echilibrarea roţilor trebuie făcută numai de câte experţi, aşadar conducătorii auto ar trebui să ţină cont de aceste recomandări pentru a nu avea surprize neplăcute pe şosele.

Când este necesară geometria roţilor?

Geometria roţilor este o altă operaţiune importantă, care va prelungi durata de viaţă a anvelopelor, atât a celor de vară, cât şi a celor de iarnă sau all season. Geometria corectă a roţilor se va face pentru că volanul să se menţină drept şi pneurile să stea în poziţie dreaptă. O roată strâmbă cu doar un mm poate face diferenţa între un stil de condus sigur şi corespunzător şi uzarea prematură şi neuniforma a roţilor. Ceea ce înseamnă că mecanicii vor verifica, în cazul geometriei roţilor, toate cele trei unghiuri ale fiecărei roţi, astfel încât acestea să fie perfect aliniate.

Când se face geometria roţilor? Aceasta este necesară atunci când anvelopele sunt uzate în mod neuniform şi necorespunzător sau apar urme de uzură foarte mare, când volanul vibrează sau roţile nu circulă în linie dreaptă. Este clar că, atunci când volanul trage spre dreapta sau stânga, este necesară o geometrie a roţilor pentru a le aduce în poziţia stabilită de către producător.

Care este diferenţa între echilibrarea şi geometria roţilor?

Există o diferenţă sesizabilă chiar şi de către conducătorii auto începători între echilibrarea şi geometria roţilor. Ambele sunt funcţii de întreţinere importante cu scopul îmbunătățirii performanţelor şi funcţionalităţii anvelopelor auto.

Echilibrarea roţilor se realizează prin simpla scoatere a roţii de pe vehicul şi plasarea pe o maşină de echilibrare, în timp ce geometria roţilor are rolul de a menţine nu numai pneurile, ci şi volanul în poziţie dreaptă şi de a prelungi durata de viaţă a anvelopelor. Verificarea şi reglarea celor 3 unghiuri ale roţii ajută nu numai la îmbunătăţirea duratei de viaţă a anvelopelor, ci şi la asigurarea că vehiculul circulă în mod drept în timp ce se află pe drum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *