Marketingul prin e-mail este un tip de marketing direct profitabil şi cu o eficienţă a costurilor ridicată, generând un ROI de până la 42 dolari la fiecare dolar cheltuit. Afacerile pot să anunţe clienţii din lista de contacte despre produse, vânzări, actualizări apelând la acest tip de marketing digital. În vremurile actuale s-a trecut de la trimiterea de e-mail-uri în masa la un marketing prin e-mail targetat, concentrat pe segmentare, personalizare, consimţământ.
Prin acest tip de marketing ai vânzări mai bune, construieşti mai uşor o comunitate în jurul brandului tău. Promovezi şi produse şi servicii, dar dezvolţi în timp o relaţie strânsă cu ai tăi clienţi, ceea ce îţi va aduce doar beneficii pe termen mediu şi lung.
Marketingul prin e-mail poate fi considerat un segment al marketingului digital sau prin internet realizat via site-uri, social media, bloguri etc. Ne putem folosi de newsletter cu actualizări, informaţii despre companie, promoţii, oferte exclusive pentru abonaţi. Tot prin marketingul prin e-mail se pot transmite mesaje generale în numele companiei.
Cum funcţionează marketingul prin e-mail?
E foarte simplu. Se poate implementa pe site-ul companiei un formular, câmp de înregistrare la newsletter. Pe măsură ce se adună abonaţi se vor trimite newslettere în masă. Clienţii pot afla de newsletter şi se pot abona şi după ce au fost redirecţionări direct din social media.
Cele două mari avantaje ale marketingului prin e-mail rămân preţul şi simplitatea. Te costă puţin să te promovezi prin acest tip de marketing, ai softuri care te ajută să trimiţi actualizări, newslettere programate, să le realizezi rapid şi să le personalizezi. Prin e-mail marketing targetezi anumite grupuri de clienţi, anumiţi indivizi, vânzările sunt mai bune şi mult mai rapide dacă ai o targetare mai specifică prin e-mail marketing.
La baza campaniilor de e-mail marketing se afla e-mail-urile trimise. Ele pot fi promoţionale, informaţionale, servesc anumitor scopuri în tot procesul de cumpărare. Un e-mail marketing promoţional va avea un buton CTA, call-to-action, va promova oferte, discounturi, promoţii diverse pentru clienţii noi sau abonaţi. E-mail-urile informaţionale sunt de regulă newslettere, oferă mai multe informaţii clienţilor abonaţi, diverse idei, ponturi etc,
Prin e-mail marketing poţi face anunţuri importante pentru clienţi, poţi relua legătura cu toţi clienţii şi abonaţii care nu au mai fost activi în ultima vreme. Acești clienți se vor simți importanți și vor dori să relaționeze cu o companie care le acordă atât de multă atenție. Este foarte important să comunici cu publicul tău, iar acesta este un aspect care face diferența dintre companii.
Marketingul prin e-mail este important pentru companie pentru că ai campanii personalizate de marketing mult mai simplu de pus la punct, te poţi extinde şi în social media fără efort. Rata conversiei e mai mare cu un e-mail marketing bine realizat, vizibilitatea şi încrederea în brand sunt mai bune, eşti mereu în inbox-ul clienţilor tăi, abonaţilor, îţi vor reţine brandul, produsele.
Plus că marketingul prin e-mail are şi alt avantaj: scalabilitatea. Ai costuri reduse în continuare şi trimiţi emailuri la un număr foarte mare de oameni. Se adaugă şi loialitatea păstrată faţă de brand şi relevanţa indiferent de vremuri şi de ce alte campanii mai derulezi.
Într-un scenariu ideal, marketingul prin e-mail ar trebui să meargă mână în mână cu social media. Dacă ai campanii corecte şi bine gândite de e-mail marketing vei avea câştiguri mult mai mari pe termen lung, vei avea trafic mai mare pe site, produse şi servicii de care se vor interesa mai mulţi oameni.
Cât ar costa marketingul prin e-mail?
Depinde de cât de mare e lista de e-mail-uri, de suportul pe care îl primeşti şi de funcţionalităţile unor aplicaţii sau servicii pe care le accesezi ca să poţi trimite cât mai multe e-mail-uri deodată. Poţi alege un plan free pentru e-mail marketing sau poţi plăti zeci de dolari pe an, depinde doar de ce îţi doreşti de la campaniile de e-mail marketing.
Marketingul prin e-mail rămâne în continuare un instrument eficient de promovare, de informare şi de marketing digital. E la îndemâna tuturor, nu ai nevoie de cunoştinţe avansate ca să pui la punct o campanie de succes de e-mail marketing, costurile sunt mereu reduse şi ai de fiecare dată rezultate pe care le poţi controla. Rezultate care apar imediat ce toţi clienţii, abonaţii au primit şi vizualizat e-mail-urile pe care le-ai trimis.
Alege mesajele şi tipurile de promoţii pe care le vei include în aceste e-mail-uri, apelează la imaginaţie şi creativitate ca să ai mereu cele mai interesante newslettere, e-mail-uri de marketing şi aşteaptă rezultatele. E atât de simplu.