Esti la locul potrivit daca te intereseaza dezvoltarea emotionala, dar si sociala a celui mic. De ce? Deoarece la cei de la gradinita Equilibrum.ro inteleg importanta asigurarii unei educatii emotionale adecvate inca de la cea mai frageda varsta si, pe langa modul in care se ocupa de cei mici, iti pot oferi recomandari pentru a face acest lucru cu succes.
Fiecare copil se naste cu nevoia de a se conecta cu ceea ce este in jur si de a se raporta la alte fiinte asemenea lui sau nu. Cand parintii, profesorii si tutorii stabilesc relatii pozitive cu copiii inca de la nastere si ii invata sa se pretuiasca pe ei insisi, copiii se simt increzatori si se dezvolta mai bine si urmand un tipar mai pozitiv. Aceasta este baza educatiei socio-emotionale si sociale, un proces in care minorii isi construiesc identitatea, stima de sine, increderea in ei insisi si in lumea din jurul lor.
Pe langa parinti sau tutori, gradinita si scoala joaca un rol fundamental in aceasta sarcina. Dar cum pot educatorii si profesorii sa ajute in educatia socio-emotionala a elevilor lor, mai ales in era digitala in care este dificil sa atraga atentia elevilor?
In acest articol iti vom spune despre importanta educatiei socio-emotionale la copii. In plus, iti vom oferi cateva chei pentru a o implementa, asa cum o implementeaza cei din gradinite de top, precum Equilibrum.
De ce este important sa includem educatia socio-emotionala in clasa?
Stirile pe care le vedem constant in ziare si la televiziune arata ca nesiguranta si degradarea calitatii vietii oamenilor sunt in crestere in toata lumea. Diferite studii arata o crestere a tulburarilor de alimentatie, depresie, sinucidere, delincventa si alte impulsuri care ne fac sa credem ca societatea se autodistruge incet. In plus, organizatiile care se ocupa cu protectia copiilor avertizeaza ca lipsa educatiei socio-emotionale in sistemele educationale poate duce la pierderi de productivitate imense odata ce copiii de acum ajung adulti si incearca sa se integreze in societate.
Si desi exista multe motive care se doresc a fi de baza pentru ca acest lucru sa se intample, este important ca educatorii sa se intrebe: ce fac pentru a imbunatati aceasta situatie si in ce masura ar putea educatia sa contribuie la contracararea aceasta situatie neplacuta?
In jurul varstei de 5 ani, copiii incep sa constientizeze originea si dezvoltarea emotiilor si invata sa le identifice, sa le exprime si sa le controleze. Aceste emotii ne insotesc pe tot parcursul vietii, asa ca este esential sa le dezvoltam corespunzator. Si nu este niciun secret ca copiii sanatosi din punct de vedere emotional vor fi adulti mai fericiti.
Cu toate acestea, de ani de zile predarea traditionala s-a concentrat pe stimularea intelectului, intr-un mod cat se poate de robotizat, si a neglijat educatia socio-emotionala. Sunt foarte putine institutii care includ acest subiect in programa lor, deoarece stiu cu adevarat beneficiile pe care le poate aduce in viitor, atat copiilor, cat si societatii in general.
Beneficiile educatiei socio-emotionale sunt multiple si ne dorim sa ti le enumeram:
-Imbunatateste relatia interpersonala;
-Faciliteaza procesul de invatare;
-Creste aplicarea bunului simt;
-Copiii devin mai responsabili si mai organizati;
-Reduce nivelul de violenta si bullying;
-Elevii obtin note mai mari si rezultate mai bune la examene;
-Scade anxietatea;
-Imbunatateste comunicarea si ascultarea;
-Creste interesul elevilor si participarea la proetcte si asa mai departe.
Beneficiile educatiei socio-emotionale
Dupa cum poti vedea, beneficiile furnizarii unei educatii socio-emotionala in scoli sunt foarte pozitive pentru copii si viitorii adulti. In continuare, iti vom oferi cateva detalii despre cum poate fi facuta eficient in cadrul gradinitei si a scolii. In plus, te poti chiar inspira din aceste idei, pentru a aplica anumite concepte in propria locuinta,
Primul lucru care trebuie avut in vedere la includerea educatiei socio-emotionale in viata copiilor este acela de a avea educatori si profesori constienti de materie si pregatiti in domeniul socio-emotional, care sa promoveze comunicarea si sa incurajeze invatarea acestor aptitudini.
Acesti educatori si profesori trebuie sa fie insarcinati cu determinarea competentelor socio-emotionale de dezvoltat la fiecare nivel de invatamant si pentru fiecare varsta.
In plus, este foarte recomandat sa se realizeze un plan de evaluare in care sa fie analizat impactul activitatilor propuse si cum pot fi continuate imbunatatirile prin rezultate.
Nu in ultimul rand, familiile prescolarilor si elevilor mai mari trebuie luate in considerare, intrucat educatia socio-emotionala este un efort de echipa care trebuie sa includa parintii ca parte a procesului de invatare.
In anii prescolari, copilul tau va descoperi multe despre el insusi si va interactiona cu oamenii din jurul lui. La trei ani, copilul tau va fi mai putin egoist decat atunci cand avea doi ani. De asemenea, va fi mai putin dependent de tine, semn ca sentimentul sau de identitate este mai puternic si mai sigur. Acum se va juca cu alti copii, interactionand in loc sa se joace singur. In acest proces, el va recunoaste ca nu toata lumea gandeste la fel ca el si ca fiecare dintre colegii sai are multe calitati unice, unele placute si altele nu. De asemenea, vei observa ca se apropie de anumiti copii si va incepe sa dezvolte prietenii cu ei. Exista mai multe vesti bune despre dezvoltarea copilului tau la aceasta varsta: pe masura ce devine mai constient si mai sensibil la sentimentele si actiunile celorlalti, treptat va inceta sa mai concureze si va invata sa colaboreze atunci cand se joaca cu prietenii sai. Asa incepe dezvoltarea sa si educarea sa socio-emotionala.