Obține o mai bună organizare a departamentului contabil cu ajutorul soluțiilor oferite de Profa de Conta

Fiecare firmă care deține un departament de contabilitate are propriile rigori de funcționare pe care se bazează. În majoritatea cazurilor, există un circuit de metode și proceduri la care se apelează în vederea atingerii anumitor obiective. Cuantificarea și sistematizarea acestora ar putea conduce la o mai bună gestionare a resurselor de timp, efort și nu numai. Solicită de la Profa de conta manualul de proceduri contabile care să te ajute să creezi un plan de lucru eficient și sigur, prin intermediul căruia să eviți erorile și să îmbunătățești rezultatele.

Ce este un manual de proceduri contabile?

Indiferent de domeniul de activitate, firma ta funcționează pe baza unui set de reguli, fluxuri și măsuri privind activitatea contabilă. Un caiet de proceduri contabile le înglobează pe toate acestea, acționând ca un ghid pentru toți angajații, fie ei vechi sau noi. Dincolo de caracterul său util, acest document este considerat obligatoriu prin lege, ceea ce înseamnă că lipsa lui poate atrage sancțiuni de până 4000 RON.

Cum te ajută un asemenea document atent sistematizat?

Cu siguranță că fiecare potențial angajat beneficiază de instruire specifică înainte de a semna contractul final. Însă în momentul în care fluxul de personal este unul ridicat pe parcursul unei perioade scurte de timp, acest lucru determină cheltuieli mari. Un manual de proceduri contabile te va ajuta să le oferi acestora un instrument eficient care să le faciliteze integrarea în departament, indiferent de experiența pe care o dețin. Cu alte cuvinte, este o soluție ideală pentru a ține sub control problemele cauzate de schimbările constante de personal.

Un alt avantaj pe care îl vei obține odată cu implementarea lui este eficientizarea timpului care ar fi fost pierdut în cazul în care fiecare procedură ar fi fost efectuată manual ca pentru prima dată. Primirea, așezarea, înregistrarea și verificarea documentelor contabile este acum mult mai simplă și rapidă.

Prin aplicarea aceluiași sistem de luare a deciziilor contabile se creează un precedent care asigură constanță în firmă. În plus, urmărirea aceluiași sistem de lucru crește nivelul de acuratețe pentru fiecare proces în parte.

Nu în ultimul rând, un astfel de instrument are rolul de a reduce semnificativ erorile ce ar putea apărea din cauza necunoașterii sau cunoașterii parțiale a unor proceduri contabile.

Cine are nevoie de un caiet de proceduri contabile?

Legea spune că orice firmă care funcționează cu un departament contabil distinct ar trebui să dețină un astfel de instrument. În realitate, utilitatea lui se demonstrează mai ales în cazul companiilor mari care gestionează constant un flux mare de documente.

Profa de conta îți vine în ajutor și îți întocmește manualul de la 0 pe baza practicilor contabile ale firmei tale!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *