Prin intermediul unui site web, te poti face cunoscut la nivel national sau international. De asemenea, un site web te ajuta sa iti indeplinesti cel mai important scop si anume, acela de a atrage un numar cat mai mare de potentiali clienti pentru afacera ta. Un alt obiectiv, este acela de a putea vinde direct, prin magazine online. De aceea, preturile pentru realizare site pot varia foarte mult, in functie de proiect si de complexitatea acestuia.
Iata care sunt factorii care influenteaza web site preturi:
Tipul de website dorit – site-urile sunt diferite, nu sunt toate la fel. Pretul acestuia este dependent de tipul site-ului care urmeaza sa fie construit. De exemplu, un blog este mult mai simplu de creat decat un magazin online. Un site de prezentare al unei microafaceri are mai putine pagini decat un portal al unei afaceri mari.
Domeniul si hosting – orice prezenta online necesita o casa si o adresa prin care sa fie accesata. In lumea online, aceasta este tradusa intr-un server si un domeniu web. Acestea pot fi achizitionate fie de catre tine sau sa se ocupe firma care ofera servicii web si iti creaza site.
Tehonologiile folosite – toate site-urile web folosesc o tehnologie sau o alta in background pentru a putea functiona. Acestea pot fi simplu HTML, CMS ca WordPress sau Dupal, sau altul. Costurile vor varia in functie de alegerile pe care le faci.
Componentele website-ului – tehnologiile de baza nu sunt chiar totul. In functie de functionalitatile de care ai nevoie, este posibil sa mai ai nevoie si de plugin-uri aditionale, aplicatii sau servicii third-party. Multe din acestea au costurile lor.
Setup/design/development – construirea unui site web nu se refera doar la achizitionarea unor parti – domeniu, host CMS, poze si texte. Acestea trebuie sa fie asamblate toate impreuna ca un tot unitar si sa serveasca drept website. Pentru a deveni ceea ce tu ai nevoie, este necesar ca cineva sa se ocupe de acest aspect. Fie ca o faci tu sau angajezi pe cineva, va reprezenta un factor major in pretul final.
Mentenanta – foarte multi considera ca odata realizat site-ul, nu mai necesita nicio interventie si va aduce castiguri pentru firma. Insa, lucrurile nu stau chiar asa. Website-ul trebuie sa fie online mereu, iar pentru a fi posibil acest lucru, cineva trebuie sa se ocupe de el, ca sa il tina la curent cu ultimele update-uri de siguranta si sa il protejeze de eventuali hackeri.
Marketing – pentru a putea genera castiguri pentru o firma, un website trebuie promovat. Promovarea implica unele costuri care pot varia foarte mult in functie de metodele folosite.