Ce presupune si care sunt beneficiile aduse de implementarea standardului ISO 9001

Unul dintre cele mai importante standarde, ISO 9001, are ca scop mentinerea sau cresterea calitatii serviciilor sau produselor oferite.

ISO 9001 se adreseaza companiilor din toate domeniile de activitate si din orice regiune a globului, este cel mai popular standard de management al calitatii, inregistrand peste un million de organizatii certificate din 180 de tari din intreaga lume.

Ziua Mondiala a Calitatii se marcheaza anual in a doua zi de joi a lunii noiembrie incepand cu anul 1990 la initiativa Organizatiei Natiunilor Unite.

Scopul Zilei Mondiale a Calitatii este de a constientiza importanta acesteia in jurul nostru si de a incuraja organizatiile din intreaga lume sa puna accentul pe calitate in drumul spre prosperitate si crestere economica.

Printre beneficiile aduse de implementarea standardului ISO 9001 se numara:

-imbunatatirea imaginii companiei in fata cerintelor legale, a clientilor si a partenerilor de afaceri

-valorificarea optima a oportunitatilor de pe piata

-imbunatatirea sistemului de management al companiei si utilizarea mai eficienta a resurselor

-posibilitatea participarii la licitatii (achizitii publice)

-castigarea increderii partenerilor de pe piata interna si internationala

-castigarea increderii in calitatea produselor sau serviciilor oferite

Prima editie a standardului ISO 9001 a fost publicata in anul 1987, iar ulterior au fost facute revizuiri in anii 1994, 2000 si 2008 ca raspuns la nevoile utilizatorilor; cea mai recenta fiind cea din anul 2015.

Un standard are o „durata de viata” de cca. 5, maxim 7 ani, ceea ce inseamna ca o noua editie a standardului ISO 9001 ar trebui sa apara in viitor.

In luna aprilie 2021, membrii comitetului tehnic ISO TC176/SC2 au anuntat ca deocamdata nu va fi adusa nicio modificare standardului ISO 9001, ceea ce ar putea insemna, avand in vedere procedurile tehnice, ca o noua editie a standardului sa fie publicata in anii urmatori, avand ca rezultatul unul din cele trei:

  • standardul este confirmat fara modificari
  • standardul este revizuit si modificat
  • standardul este retras

Sistemul de Management al Calitatii (ISO 9001) reprezinta ceea ce practica organizatiile pentru a asigura produse si servicii in conformitate cu cerintele clientilor sai, la o calitate constanta sau imbunatatita.

Un sistem de management al calitatii certificat, demonstreaza angajamentul companiei pentru calitate si pentru satisfactia clientului. Increderea in capacitatea de a produce „calitate” a unei organizatii este premiza de baza pentru o cooperare si o dezvoltare fructuoasa.


Etapele unui proiect de certificare conform standardelor ISO sunt:

  • Pregatirea documentatiei pentru certificare;
  • Initierea procesului de certificare;
  • Certificarea initiala ce cuprinde analiza documentatiei si auditul de certificare;
  • Validarea proiectului si inregistrarea certificatelor;
  • Emiterea certificatelor si a siglelor aferente;
  • Audit de supraveghere 1 – viza dupa un an de activitate de la certificare;
  • Audit de supraveghere 2 – viza dupa doi ani de activitate de la certificare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *