Cum face o agentie de marketing online raportarea activitatii sale pentru clienti?

Una dintre prioritatile oricarui specialist in marketing este comunicarea eficienta a eforturilor si rezultatelor catre companiile cliente. Prin urmare, am compilat o scurta lista de sfaturi care sa ajute o agentie de marketing online sa isi imbunatateasca relatia cu clientii si sa duca notiunea de raportare a activitatii la un nou nivel!

Probabil ca, de-a lungul activitatii tale, ai folosit deseori tabele de Excel cu diverse numere si date, care stau la baza unui raport. In calitate de specialist intr-o agentie marketing online, stii cu siguranta ce semnifica acele numere.

Cu toate acestea, clientii tai poate ca nu sunt experti in marketing sau poate ca nu au la indemana o echipa de marketeri gata sa interpreteze toate acele informatii. Astfel, un tabel plin cu numere poate starni confuzie, iar, mai presus de acest lucru, nici nu au timpul necesar pentru analizarea acestui tip de raport. In fond, aceasta sarcina iti revine tie!

Cum creezi un raport clar si ce trebuie sa faci pentru a obtine o prezentare concisa? Iata patru lucruri de care sa tii cont!

1. Foloseste grafice si diagrame

O agentie de marketing online cu experienta stie ca vizualizarea datelor se face cel mai usor cu ajutorul graficelor. Astfel, clientii pot distinge rapid informatiile importante, precum si directiile strategiilor de marketing aplicate.

Nu uita sa folosesti tipul potrivit de grafic pentru fiecare KPI. Spre exemplu, un grafic istoric este potrivit pentru rata de conversie, in timp ce pentru trafic (vizitatori noi vs. vechi) poti folosi un pie chart. In cazul paginilor web cu cel mai mare succes poti folosi liste, iar pentru fanii social media, un simplu numar este suficient.

Poti opta pentru o varietate de stiluri pentru a face graficele mai placute din punct de vedere vizual si poti manevra dimensiunile acestora pentru a pune accentul pe informatiile importante.

2. Divizarea raportului

Prin aceasta tehnica, poti face ca informatia sa fie mai usor de inteles si de parcurs. Poti avea o sectiune care sa sumarizeze raportul, dupa care separi totul pe diverse campanii sau canale de comunicare.

Spre exemplu, o agentie de marketing online poate diviza un raport PPC in Google ads, Facebook ads si Bing ads sau poate imparti un raport de activitate social media in Facebook, LinkedIn, Instagram etc. Astfel, canalele de comunicare pot fi usor comparate, iar informatia transmisa clientilor este mai simplu de digerat.

De asemenea, poti opta si pentru o prezentare generala, care acopera toate punctele esentiale ale strategiilor de marketing implementate, precum e-mail marketing, SEO, PPC, social media marketing, content marketing etc.

3. Foloseste imagini cu ad-urile sau postarile generate

Cunoastem cu totii acea vorba care spune ca o imagine valoreaza cat o mie de cuvinte. Exista un motiv bine intemeiat pentru care imaginile si infograficele sunt atat de populare. Desigur, poti folosi date pentru a exemplifica succesul unei campanii sau popularitatea de care se bucura o postare, insa, atunci cand ai o strategie derulata pe multiple platforme, lucrurile pot starni confuzie.

Alaturarea unor imagini ale ad-urilor sau a postarilor social media in raport cu performantele atinse de fiecare va ajuta clientul sa inteleaga mai bine factorii care au condus la succesul implementarii.

4. Fii transparent si corect in evaluarea propriilor performante

La fel ca in orice relatie interumana, transparenta este un factor crucial. De fapt, increderea clientului este una dintre calitatile pentru care orice agentie de marketing online trebuie sa lupte. Nu este nevoie sa minti sau sa ascunzi rezultatele unei campanii nereusite de marketing.

Daca educi clientela si explici in detaliu atat deciziile, cat si consecintele unei campanii care nu a atins obiectivele prestabilite, relatia dintre voi va deveni mai stransa, mai ales daca optezi sa lucrati indeaproape pentru gasirea celor mai bune solutii.

In concluzie, rapoartele constituie o modalitate foarte buna de a explica pe indelete clientilor care sunt obiectivele strategice, cum pot fi ele atinse si care este stadiul implementarii. Astfel, o agentie de marketing online va reusi sa cladeasca o relatie transparenta si de durata cu clientii, pentru a le asigura servicii de top!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *