In orice domeniu ai lucra, ai nevoie de o organizare temeinica acolo unde iti desfasori activitatea, astfel incat locul tau de munca sa-ti ofere toate mijloacele atat de necesare obtinerii eficientei si a unui randament cat mai bun.
Fie ca ai biroul acasa sau la un anumit loc de munca, vezi birouri de inchiriat Cluj, ai nevoie de ordine, de o organizare cat mai bine gandita, in functie de specificul activitatii pe care o desfasori.
Evident, sunt si exceptii, precum persoane pe care lucrul intr-un spatiu organizat „militareste” aproape ca ii inhiba si le reduce cumva productivitatea, iar in aceste cazuri este mai bine sa recurga la o ordine originala, in care acestia sa se regaseasca pe deplin si sa poata sa-si desfasoare activitatea eficient.
Revenind la marea majoritate, a celor care au nevoie de organizare temeinica pentru a functiona eficient in spatiul de lucru, iata cateva criterii de care sa tinem cont.
Astfel, este recomandat sa recurgem frecvent la organizarea actelor, documentelor si a tuturor hartiilor care ne sunt utile la locul de munca arhivandu-le intr-o maniera care sa ne permita sa avem acces usor la acestea de fiecare data cand avem nevoie.
Le vom putea pune in bibliorafturi cu etichete pe care sa avem trecute clar mentiunile necesare, pentru a le putea gasi usor si le vom aseza fie in ordine cronologica, dupa perioada in care au fost intocmite, fie in ordine alfabetica, in functie de cum consideram ca ne este mai avantajos.
Documentele pe care le vom utiliza mai des este bine sa le asezam in rafturi cat mai aproape de noi, pentru a nu fi nevoiti sa rascolim dupa ele pana a le gasi printre alte bibliorafturi de unde extragem mai rar acte.
De asemenea, este eficienta si organizarea in functie de continutul acelor documente din bibliorafturi, precum cele referitoare la facturi, clienti, furnizori etc, astfel incat acestea sa se regaseasca in spatii distincte.
O alta organizare potrivita este si cea in functie de caracterul urgent sau mai putin urgent al acelor documente, acolo unde activitatea presupune o dinamica mai mare a acestora, un ritm mai alert in care se lucreaza pe anumite acte si proiecte diverse.
Un rol important trebuie acordat si confortului asigurat in spatiul de lucru, pentru a avea cu adevarat eficienta. Astfel, trebuie sa ne asiguram ca avem un scaun comod, care ne permite o postura corecta la birou, pentru a evira durerile de spate, de gat sau probleme cu ochii.