Ai un magazin online şi vrei să îţi maximizezi profitul? Poţi face asta prin marketing. Din cauza numărului mare de magazine online, e aproape imposibil să ai vânzări fără reclame plătite. Chiar dacă le vei avea vor fi ocazinonale şi insuficiente pentru a face profit.
Din fericire, poţi avea de la zeci până la sute de comenzi pe zi prin reclame pe Facebook, Instagram, Google, TikTok etc. Fiecare canal are costurile lui şi rezultate diferite, atât ca şi cost per achiziţie cât şi ca volum.
S-ar putea ca unele canale să nu performeze pe anumite nişe, iar altele să îţi aducă pur şi simplu o explozie de comenzi la costuri foarte mici. Cum ştii care e canalul potrivit pentru magazinul tău? Există două variante prin care poţi afla. Fie întrebi pe cineva care a mai făcut reclame pe nişa ta, un prieten care are un magazin similar, o agenţie de marketing digital, un specialist de marketing etc, fie le încerci pe toate singur.
Prima variantă pare a fi cea mai sigură şi cea mai simplă. De ce? Nu vei cheltui mii de euro pe toate canalele pentru a îţi putea face o idee. Pe lângă faptul că va trebui să pierzi bani, vei pierde şi foarte mult timp să setezi sau să înveţi să setezi conturile pentru ca mai apoi să faci reclamele.
Să zicem că decizi să faci asta până la urmă. Dacă vei avea rezultate pe un canal vei ştii clar că acela funcţionează şi vei continua cu el. Ce se întâmplă dacă nici un canal nu merge? Pe lângă faptul că ai pierdut bani vei rămâne în continuare cu o serie de întrebari:
• Facebook Ads nu merge pentru magazinul meu sau nu am făcut eu campaniile bine?
• Google Ads nu a mers, dar oare am făcut tot ce trebuie?
• Oare dacă ar fi făcut altcineva campaniile, lucrurile ar fi stat altfel?
Agenţia de marketing digital, prietenul cu magazinul sau un specialist de marketing digital ar putea să îţi spună care e canalul de marketing potrivit pentru magazinul tău înainte de a investi banii în reclame. Mai mult, ar putea să îţi dea sfaturile potrivite fără a îţi cere bani.
Voi încerca să îţi răspund la întrebarea care te frământă făcând câteva exerciţii de imaginaţie pentru că nu ştiu care e magazinul tău şi ce anume vinzi.
Să zicem că ai un magazin online de încălţăminte de brand. În acest caz Facebook Ads ar trebui să fie canalul tău de marketing numărul 1. Cu el îţi vei putea afişa reclamele atât pe Instagram cât şi pe Facebook. Cu toate acestea nu ar trebui să renunţi la campaniile pe Google Ads. Poţi să aloci un buget mai mic pe care să îl creşti sau să îl scazi în timp, în funcţie de rezultate.
Să zicem că ai un magazin online de electrocasnice mari (smart TV, combine frigorifice, maşini de spălat etc). În acest caz Google Ads ar trebui să fie principalul canal de marketing.
Facebook Ads este în general un canal de marketing potrivit pentru magazinele online care vând produse cu un preţ mai mic, iar Google Ads este un canal de marketing potrivit pentru magazinele care au produse căutate pe Google şi nu numai.