Din păcate și în ziua de astăzi mai există antreprenori ce cred că produsele promoționale nu sunt mai mult decât o cheltuială în plus. Această categorie de antreprenori cu siguranță nu s-au bucurat până în acest moment de beneficiile pe care le pot aduce materialele promoționale. Fie că nu au făcut cele mai bune alegeri atunci când le-au folosit, fie nu au apelat niciodată la acestea.
Lumea acestor produse este mult mai complexă și nu se rezumă doar la un pix oferit cuiva pe stradă sau la o cană personalizată cu logo-ul firmei tale inscripționat. Sunt disponibile pe piață o mulțime de alte produse care pot fi oferite pentru a crește credibilitatea unui brand.
Din fericire, suntem ființe creative și există o mare varietate de produse ce te pot ajuta în campania ta de marketing. Companiile mari folosesc deja aceste produse tocmai pentru că au înțeles că prin ele pot fideliza o bună parte din clienți, dar pot atrage și viitori angajați de valoare în cadrul echipei.
Printre avantajele pe care le oferă produsele promoționale, brand-ul tău va fi recunoscut, iar oamenii vor începe să prindă încredere în produsele și serviciile oferite de către tine.
Recunoașterea brandului
Indiferent de cât de mare este afacerea ta, unul dintre obiectivele cele mai de preț este recunoașterea. Faptul că lumea cunoaște numele companiei pe care o conduci, dar și produsele sau serviciile pe care le comercializezi spune multe lucruri despre calitatea activității. Doar printr-un lucru foarte bine făcut poți ajunge atât de cunoscut în piață.
Brand-ul tău trebuie să se diferențieze de competiție, dar în același timp să rămână în mintea consumatorilor, atât celor actuali, cât și potențialilor clienți. Materialele promoționale sunt ideale pentru a obține un astfel de rezultat, mai ales dacă aceste articole sunt de-o calitate superioară.
O modalitate foarte eficientă ce te va ajuta este creativitatea ta în marketing. Produsele promoționale sunt niște instrumente care te vor ajuta să-ți crești notorietatea și să fii mai vizibil pe piață.
De fiecare dată când o persoană va folosi produsul oferit de către tine, va vedea numele companiei pe acesta. Fiecare avem câte un pix de undeva primit. Mereu când am notat ceva cu el, am văzut logo-ul și la fel și persoanele din jurul nostru.
Oamenii vor vedea produsele tale personalizate fie cu un logo, fie cu mesajul pe care vrei să îl transmiți și se vor gândi la ține când vor avea nevoie de un produs sau un serviciu pe care tu poți să i le oferi.
Fidelizarea clienților
Chiar dacă oferi o plasă sau un termos pe post de produs promoțional, defapt îi vei demonstra clientului cât de important este el pentru tine. Un cadou va creea mereu bunăvoință și încredere.
Motivul principal pentru care companiile, fie ele cat de mari, pierd clienți, este indiferența. Majoritatea oamenilor își schimbă obiceiurile din cauza calității serviciilor oferite.
Ca și antreprenor, trebuie să știi că nu este suficient pentru publicul tău țintă ofertele la un preț bun. Un produs potrivit, oferit într-un moment și mai potrivit, va creea în mintea potențialilor și actualilor clienți ideea că afacerea ta oferă doar calitate, eliminând astfel sentimentul de indiferență, urmând să îți fidelizezi clienții și consumatorii.
Cartea ta de vizită
Produsele promoționale sunt cartea ta de vizită mai diferită, o alternativă la cartonașele simple și plictisitoare. Este o modalitate mai atractivă prin care poți să iți prezinți datele de contact și cu siguranță că acestea vor ajunge unde ți-ai propus, adică în mintea publicului tău țintă.
Există atât de multe tipuri de astfel de produse, încât ai de unde alege în funcție de aria din care faci parte. De exemplu, dacă ai o frizerie, poți oferi gratuit un pieptene pentru barbă cu datele tale inscripționate pe acesta sau dacă ai un bar, vei putea opta pentru brelocuri în formă de desfăcătoare de sticle și care au la rândul lor inscripționate datele tale de contact și programul. Multă lume le va folosi și ca și reminder.
Orice produs vei alege, tot va fi mai bun decât o carte simplă de vizită, care se pierde ușor și de multe ori ajunge la coșul de gunoi.
Partea bună este că nu ai nevoie de un buget prea mare pentru promovare. Chiar și cu unul minim succesul îți poate fi garantat.
Vei oferi cadouri utile ce vor fi folosite de către oameni în diferite momente. Trebuie doar să ai în vedere perioada din an în care te aflii și nevoile clienților tăi, dar și de specificul afacerii tale.