In lumea transportatorilor este important sa dai dovada de mult profesionalism si stabilitate. Trebuie sa tii cont doar de doua aspecte ale afacerii, sa ajungi cu marfa la destinatie in timp util si in cea mai buna stare.
Bineinteles ca nimeni nu doreste ca marfa sa se strice pe drum din cauza neadaptarii vehiculului la starea carosabilului asa ca prin reducerea vitezei in portiunile de drumuri accidentate, acest aspect poate fi eliminat.
Nici sa ajungi la destinatie in timp util nu pare o problema de nerezolvat, daca nu se strica masina sau nu ai probleme grave pe carosabil care sa impiedice deplasarea.
Problema apare insa in momentul in care se strica ceva la vehicul ceea ce face deplasarea imposibila. Masina se strica si automat apare o intarziere. Daca se intampla o singura data, acest incident poate fi ignorat si poti merge mai departe.
Daca astfel de evenimente se intampla de mai multe ori, este bine sa cauti cauza acestor probleme. Cel mai des aceasta problema apare la firmele de transport care nu pun accent pe strategia de intretinere a vehiculelor.
Strategia de intretinere chiar daca suna pompos, reprezinta de fapt modul in care firma isi rezolva problemele tehnice aparute la camioanele din dotare.
Conteaza foarte mult cum abordeaza problema si care sunt prioritatile cand este vorba de alegerea mecanicilor cu care lucreaza si modul de cumparare al pieselor de schimb.
Cu alte cuvinte, ori nu aleg o firma de reparatii camioane de calitate, ori nu cumpara piese de schimb de calitate. Ambele variante sunt la fel de defectuoase si creeaza mai multe efecte negative decat pozitive.
Calitatea slaba a reparatiilor scade randamentul vehiculului si creste riscul de defectiune si nu in ultimul rand de accidente. Apare un cerc vicios, cu un vehicul slab intretinut si serviciile de transport oferite devin slabe si firma va avea o reputatie proasta.
Cu o reputatie proasta, ajungi sa lucrezi la un pret mult mai mic decat cu o reputatie buna, astfel nici firma nu se va dezvolta la ritmul in care ar fi normal.
Cu cat persista mai mult acest cerc vicios, cu atat va persista mai mult si problema. Lantul slabiciunilor trebuie rupt prin schimbarea strategiei de lucru. In loc de reparatii ieftine cu piese de calitate slaba, trebuie facute reparatii de calitate cu piese bune.
Cu vehicule care functioneaza perfect, creste calitatea serviciilor si implicit si veniturile aduse de acestea, ceea ce va duce la dezvoltarea firmei. Chiar daca pare ciudat, doar prin schimbarea strategiei de intretinere a masinilor, o firma de transport isi poate schimba evolutia intr-o directie buna.