Serviciile de inmormantare si ceremoniile comemorative sunt practicate de oameni de mii de ani si reprezinta o parte importanta a vietii. Creeaza un sentiment de comunitate de care oamenii au nevoie pentru a gasi o mica alinare in cazul pierderii unei persoane dragi si permite familiei apartinatoare sa se intalneasca si sa isi ia ramas bun de la cel trecut in nefiinta.
Totodata, decesul unei persoane iubite este un eveniment trist si coplesitor, iar o firma de servicii funerare din Bucuresti ca alo-deces.ro, spre exemplu, ii poate ajuta pe cei indoliati sa se simta mai putin singuri cu durerea lor si sa treaca mai usor peste momente. Aceasta se poate ocupa de toate demersurile necesare, degrevand familia apartinatoare de detaliile organizatorice, logistice si birocratice, printre care si obtinerea ajutorului de deces.
Ajutor de inmormantare
Legea 263 / 2010, articolul 121 se refera la ajutorul de deces asigurat de Casa de Pensii, iar in HG 257 / 2011 se pot gasi normele de aplicare si explicatii suplimentare. De asemenea, legea 16 / 2021 a bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul in curs a stabilit ca ajutorul de deces sa fie de 5.380 lei pentru persoanele asigurate in sistemul public de pensii (angajati sau pensionari) si de 2.690 lei in cazul decesului unui membru al familiei unei persoane asigurate sau a unui pensionar.
Obtinerea acestui ajutor financiar implica o serie de demersuri birocratice care, in momentele de durere traite la decesul unei persoane dragi, pot fi coplesitoare. Acum, insa, familiile indoliate pot apela la o firma de servicii funerare Bucuresti care sa se ocupe de intocmirea dosarului de inmormantare pentru obtinerea ajutorului de deces cuvenit.
Acte necesare pentru obtinerea ajutorului de inmormantare a unui pensionar
Pentru a beneficia de ajutorul de deces cuvenit in cazul unui pensionar, trebuie depus la Casa de Pensii un dosar cu urmatoarele acte:
- Talonul de pensie original al decedatului;
- Buletinul sau cartea de identitate a solicitantului;
- Formular tipizat pentru ajutorul de deces;
- Certificatul de deces in original;
- Facturi sau declaratie notariala pe propria raspundere care dovedesc cheltuielile de inmormantare.
De asemenea, daca decesul a survenit inainte de incasarea pensiei, familia apartinatoare poate obtine de la Casa de Pensii o adeverinta in baza careia sa primeasca suma integrala cuvenita. Aceasta adeverinta se poate obtine prin depunerea unei cereri pentru plata sumelor neincasate de catre pensionarul decedat.
Pentru a fi degrevat de demersurile birocratice si a beneficia mai usor de ajutorul de inmormantare cuvenit, puteti apela la o firma de servicii funerare din Bucuresti care sa se ocupe de intocmirea dosarului si depunerea acestuia la Casa de Pensii.
Acte necesare pentru obtinerea ajutorului de inmormantare a unui angajat
Conform art 121 si a art 6 din legea 263 / 2010, in cazul decesului unei persoane angajate sau a unui membru al familiei acestuia, ajutorul de inmormantare este oferit de catre angajator. De data aceasta, dosarul, care poate fi realizat de o firma de servicii funerare din Bucuresti, se depune la angajator si va fi platit in termen de 24 de ore.
Actele necesare sunt:
- Buletinul sau cartea de identitate a solicitantului;
- Cerere pentru obtinerea ajutorului de inmormantare;
- Certificat de deces in original;
- Facturi sau declaratie notariala pe propria raspundere care dovedesc cheltuielile de inmormantare.
Inmormantarea implica o cheltuiala suplimentara, dar ii va ajuta pe cei indurerati sa se reuneasca pentru a comemora viata persoanei decedate. Apeland la o firma de servicii funerare Bucuresti, familia poate obtine mai usor ajutorul de inmormantare si va beneficia de tot ajutorul necesar pentru a conduce pe ultimul drum, asa cum se cuvine, persoana trecuta in nefiinta.
Articol realizat de www.iagency.ro