După ce în 2022 a bifat 20 de proiecte prin achiziții și dezvoltare organică, urmează o perioadă de consolidare și coagulare a noilor companii sub umbrela MedLife
- MedLife raportează pentru anul 2022 o cifră de afaceri consolidată pro-forma de 2 miliarde lei, în creștere cu 41% față de anul precedent.
- Într-o perioadă economică marcată de turbulențe, Grupul MedLife și-a continuat planul de expansiune și în 2022, bifând nu mai puțin de 13 achiziții importante și alte 7 proiecte dezvoltate organic.
- Dincolo de integrarea business-urilor achiziționate în 2022, MedLife are ca priorități pentru anul acesta consolidarea marginilor de profitabiltate post-achiziții, iar pe plan operațional, creșterea portofoliului de medici și menținerea calității foarte ridicate a serviciilor medicale.
MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România și singura companie cu capital românesc din topul operatorilor de servicii medicale private, publică rezultatele financiare aferente anului 2022. În ciuda unui an marcat de contextul global și local instabil, Grupul MedLife a înregistrat o cifră de afaceri consolidată pro-forma de 2 miliarde lei, în creştere cu 41% comparativ cu exerciţiul financiar precedent. Astfel, MedLife devine primul operator privat din România care depășeste borna de 400 milioane euro cifră de afaceri.
Rezultatele aferente anului 2022 confirmă eforturile Grupului MedLife de consolidare a serviciilor la nivel național, cu accent pe excelența actului medical și pe îmbunătățirea satisfacției pacientului. Ca urmare a acțiunilor de dezvoltare, toate liniile de business au înregistrat un avans în 2022, cele mai performante fiind clinicile, spitalele și corporate, cu creșteri de 78%, 39% și 10%, urmate de laboratoare, clinicile stomatologice și farmaciile.
Într-o perioadă economică marcată de turbulențe, cu efecte vizibile ale inflației ridicate asupra mediului de afaceri, Grupul MedLife a reușit performanța de a-și continua planul de ascensiune și expansiune și în 2022. Nu mai puțin de 13 tranzacții importante au fost încheiate anul trecut, iar alte 7 proiecte au fost dezvoltate organic. Astfel, Grupul MedLife și-a întărit expertiza atât în ceea ce privește serviciile medicale integrate, cât și serviciile de nișă, consolidând semnificativ zona de oncologie, mai puțin sensibilă la turbulențele pieței, și zona de wellness, unde, deși a intrat într-o companie aflată în zona de scale-up, are așteptări importante potențate și de schimbarea regimului fiscal.
”Succesul nostru de aproape trei decenii are la bază două elemente-cheie, aș spune: concentrarea pe nevoile pacientului și forța de adaptare. În primul rând, ADN-ul nostru ne obligă să oferim excelență în actul medical, prin intermediul medicilor și specialiștilor extraordinari, a serviciilor de calitate și a tehnologiei de ultimă generație, totul pentru a răspunde cât mai aplicat nevoilor celor aproximativ 30.000 de pacienți care apelează zilnic la serviciile noastre. Al doilea element face referire la flexibilitatea în abordare și la viteza de reacție, atuuri care, în ceea ce ne privește, transformă provocările în oportunități, indiferent de conjunctura economică. Aceste principii solide reprezintă o bază fertilă în dezvoltarea noastră și în obținerea unor rezultate pozitive”, a declarat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.
Perspective pentru anul 2023
După un an extrem de dinamic, marcat de 20 proiecte semnificative, 2023 se anunță un an al optimizării și consolidării afacerii la nivel național. Deși compania este securizată din perspectivă financiară pentru continuarea strategiei de dezvoltare, reprezentanții MedLife mizează în perioada imediat următoare pe un comportament prudent, urmând să acționeze în funcție de context și de tendințele pieței.
”Ca strategie de business cred că ne asemănăm cu alergătorul de cursă lungă. După o lungă distanță parcursă într-un ritm accelerat, alternăm acum cu un ritm moderat. Această metodă s-a dovedit sănătoasă pentru noi și contribuie la creșterea performanței business-ului. Astfel, după ce în 2022, un an marcat de provocări la nivel economic și regional, Grupul a bifat 20 de proiecte prin achiziții și dezvoltare organică, este firesc să urmeze o perioadă de consolidare și coagulare a noilor companii sub umbrela MedLife. Primul pas a fost curajul, așadar, al doilea este așezarea, respectiv profitabiltatea. Bineînțeles, în funcție de tendințele pieței și de nevoile pacienților, vom continua să analizăm eventuale oportunități care susțin creșterea organică sau prin achiziții”, a precizat Mihai Marcu, Președinte & CEO MedLife Group.
Una din principalele priorități ale companiei pentru anul 2023 rămâne proiectului MedLife Medical Hub, cel mai mare parc medical al Grupului, care a intrat în cea de-a doua etapă de dezvoltare. Aceasta prevede punerea în funcțiune a noi săli de operații, extinderea unităților pre și post-operatorii și recalibrarea circuitelor spitalicești. Pe termen lung, proiectul-pilot MedLife Medical Hub va fi replicat și în alte zone din țară, precum Brașov, Sibiu, Cluj sau Arad.
Pe termen scurt, MedLife urmează să bifeze inaugurarea unei noi hyperclinici la Bacău și finalizarea achiziției Grupului Provita, pentru care a primit deja aprobarea Consiliului Concurenței. În plus, pentru a preîntâmpina tendințele din domeniu, compania își reînnoiește angajamentul de a continua investițiile în tehnologie și digitalizare, având convingerea că medicina viitorului este despre utilizarea celor mai noi inovații, dezvoltarea platformei medicale și oferirea unor tratamente personalizate.
În prezent, Grupul MedLife deține cea mai puternică rețea de diagnostic și tratament din România, cu 700 locații proprii și partenere la nivel național. Peste 6 milioane pacienți unici au apelat până acum la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare în unitățile MedLife, iar peste 800.000 de angajați beneficiază de abonamente de servicii medicale prin intermediul abonamentelor MedLife.